پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229040
پيام بودجه ۹۷حرکت معنادار در توليدکشور و نزديک شدن درآمدها به يکديگر و رفع تبعيض باشد/ توسعه کشور با بخشنامه‌ و دستورات اداري سامان نمي‌يابد
تاریخ انتشار : 1396/10/24 09:33:44
نمایش : 1130
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه کشور با بخشنامه‌ و دستورات اداري سامان نمي‌يابد، تفاهم با نخبگان و توده مردم و متقاعد کردن آنان در اقدامات اصلاحي – اقتصادي ضروري است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛  دکترعلي لاريجاني در نشست علني امروز (يکشنبه، 24 دي ماه) مجلس شوراي اسلامي، در نطق پيش از دستور خود گفت: ابتدا لازم مي‌دانم تصادف کشتي نفتکش جمهوري اسلامي که در طول هفته گذشته نگراني زيادي را در جامعه ايجاد کرد و کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پيگيري‌هاي لازم را از طريق دستگاه‌هاي مختلف را به عمل آورد و ستاد بحران به کمک دولت چين فعال شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: حادثه‌اي که براي نفتکش در هفته گذشته اتفاق افتاد؛بسيار تأسف‌برانگيز است و لازم است تا نهايت کار، کميسيون امنيت ملي مجلس موضوع را پيگيري کند.

دکتر لاريجاني ادامه داد: حوادثي که در 20 روز گذشته در کشور اتفاق افتاد،از ابعاد مختلف در رسانه‌ها مورد بررسي قرار گرفت و در جلسه يکشنبه هفته گذشته نيز مسئولان امر گزارش‌هايي پيرامون حوادث به مجلس ارائه کردند،اهميت موضوع و زواياي پنهان آن به نحوي است که همچنان بايد مورد واکاوي بيشتر قرار گيرد،اما فصل مشترک اکثر اين تحليل‌ها اموري چند است.

وي تصريح کرد:مشکلات اقتصادي و بيکاري نگراني‌هايي را در جامعه ايجاد کرده که انتظارات عمومي،سرعت عمل در حل آن است از طرفي حل امور پيچيده اقتصادي در کشور نيازمند زمان است، در چنين شرايطي ضرورت دارد اول دولت و مجلس متناسب با شرايط کشور از تحميل فشارهاي اقتصادي جلوگيري کنند، ثانياً افزايش توليد محور اصلي بودجه سال آينده باشد و عمران کشور فرع بر هزينه‌هاي جاري تلقي نشود و ناديده انگاري صورت نگيرد، ثالثاً اگر در حل مسائل اقتصادي هر چه بيشتر از توان مردم استفاده شود و مردم مشارکت داشته باشند؛زمان حل مسائل کاهش مي‌يابد و نيز به دليل مشارکت مردم زمان طبيعي حل مسائل قابل درک مي‌شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: لازمه تحقق امر مذکور اين است که مسائل به روشني براي مردم توضيح داده شود و راه‌حل‌هاي مختلف با آنان در ميان گذاشته شود و با همفکري مردم گام هاي توسعه برداشته شود.

دکتر لاريجاني افزود: مسئولان توسعه کشور بايد به کمک رسانه‌ها در حرکت‌هاي توسعه‌اي کشور، تفاهم لازم را با مردم اصل قرار دهند، توسعه با بخشنامه‌ و دستورات اداري سامان نمي‌يابد، تفاهم با نخبگان و توده مردم و متقاعد نمودن آنان در اقدامات اصلاحي – اقتصادي ضروري است.

وي ادامه داد: صدا و سيما و ساير رسانه‌ها در امور مذکور نقش مهمي خواهند داشت و بايد وظيفه ملي خود را بشناسند و به درستي عمل کنند.

براي رفع تبعيض و نزديک شدن درآمدها تلاش خواهد شد

رئيس نهاد قانونگذاري کشور افزود: تلاش‌هاي کميسيون تلفيق بودجه در مجلس براي تنظيم بهتر بودجه سال آينده درخور تحسين است مخصوصاً گام‌هايي که در جهت رفع تبعيض در حقوق‌ها و پاداش پايان خدمت که برداشتند،ارزشمند بوده است. همه ما بايد در مجلس تلاش کنيم پيام بودجه سال آينده حرکت معنادار در توليد،صادرات و عمران کشور و نزديک شدن درآمدها به يکديگر و رفع تبعيض باشد.

بانک مرکزي با سرعت بيشتري مشکلات سپرده‌گذاران را حل کند

وي افزود: برخي از مشکلات در کشور به وجود مي آيد که نيازمند سرعت عمل در حل آن است نظير مسائلي که در موسسات اعتباري به وجود آمد. وقت زيادي در کشور صرف هماهنگ‌سازي در اين زمينه شد و همين زمان باعث نگراني سپرده‌گذاران شد؛هر چند که امروز در مراحل نهايي حل مشکلات قرار داريم اما بانک مرکزي مي‌بايست با سرعت عمل بيشتري پيگير حل موضوعات باشد.

اگر در جامعه فضاي انتخابات به زمان تلاش و کار امتداد يابد،مانع توسعه مي‌شود

دکتر لاريجاني تصريح کرد: کشمکش‌هاي سياسي در جامعه ما به نحو آزاردهنده‌اي مردم را از صحنه سياست فراري داده و باعث کاهش اعتماد شده، انتخابات يک ابزار مبارک براي مردمسالاري است به شرط آن که با روش متين و زمان مشخص مورد استفاده واقع شود اگر در جامعه، فضاي انتخابات به درون زمان تلاش و کار امتداد يابد،انتخابات از حالت ابزار به هدف تبديل مي‌شود و عملا مانع توسعه مي‌شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html